Kombiner de tre læremidlene Språkstien 1-2, Jeg kan regne 1-4 og Friends 1-7 og la elevene få jobbe både auditivt og visuelt. Lage tre opplegg på tre minutter? Ikke noe problem ...
• Gi elevene muligheten til å få umiddelbar tilbakemelding og veiledning.
• Oppgavene er tett knyttet opp til fagstoffet
• Det er lett å differensiere og skreddersy oppgaver til den enkelte elev.
• Oppgavene gir elevene mestringsfølelse. Du vil se at det er lett å komme i gang med timen.
• Få en god og rask oversikt over elevenes resultater.
Pakken består av: Språkstien1-2, Jeg kan regne 1-4 og Friends 1-7
GRATIS PRØVETILGANG 30 DAGER

I Språkstien lærer eleven å se sammenhengen mellom lyd og bokstav:
• De får arbeide med fonologisk bevissthet og selvrettende oppgaver.
• Læremidlet baserer seg på Jørgen Frosts veiledende plan over åtte måneder.
• Oppgavene er fordelt på fire nivå: Stjerne, Sol, Måne og Planet.
• Her lærer de alt fra å kombinere lyd og bilde (enklest) til å kombinere lyd og tekst (vanskeligst).
• Støttes av nettbrett og PC.
Gå til Språkstien

Jeg kan regne 1-4 gir elevene et dypdykk i matematikk i hverdagskontekst:
• De lærer å se sammenhengen mellom matematikk og konkrete objekter.
• Læringsmetoden tar utgangspunkt i at barn ved starten av opplæringen har problemer med å forstå abstrakte ideer.
• Jeg kan regne er delt inn etter trinn og tallområde (tallene 0-10 til tallene over 1000).
• Gjennom hele kurset er det stor variasjon i intuitive aktiviteter.
• Mengden tekst i instrukser er minimert og i tillegg er det tilført lydinstruksjoner.
• Støttes av nettbrett og PC.
Gå til Jeg kan regne 1-4

Hils på Alex, Lucy, Kim m. fl. i læremidlet Friends 1-7:
• Elevene møter dem i alt fra animasjonsfilmer, til sang og spill, på skolen, i bursdagsselskap, i samtale med romvesener m.m.
• Læremidlet består av selvrettende tester med veiledende tilbakemelding.
• I tillegg følger en lærerveiledning med detaljerte undervisningsopplegg til hver engelsktime.
• Støttes av nettbrett og PC.
Gå til Friends
Ressursene åpner for varierte arbeidsformer og refleksjon over egen læring:
• Individuell tilpasning – lag tre ulike opplegg i samme emne på under tre minutter
• Omvendt undervisning – frigjør tid til praktisk undervisning, dybdelæring og problemløsningsoppgave gjennom å la elevene jobbe med fagstoffet hjemme
• Læringspartner – åpne opp for faglig diskusjon særlig i forbindelse med de mange undringsoppgavene i nettressursene
• Felles gjennomgang – bidra til at elevene relaterer nye ideer og begreper til tidligere kunnskap og erfaringer ved hjelp av animasjoner, oppgaver og annet innhold
• Tverrfaglighet – ta utgangspunkt i ferdige ressurser for bedre å forstå temaer på tvers av fag
• Vurdering for læring – bruk læringsanalyse til å gi underveisvurdering og konstruktive framovermeldinger.
NY PORTAL: Oversiktlig og brukervennlig læringsportal min.kunnskap.no
Skolen kan få støtte til læremidlene gjennom den teknologiske skolesekken?